Jag vandrar i bland slöjor

0kommentarer

 

Inte ens nu

när allt är precis som det är 
då vandrar jag omkring 
i kring i illusionernas slöjor 
lyfter på dem 
sveper undan dem 
med mina tankar 

är det en illusion livet 
är det så 
eller är illusionen verkligheten 

verkigheten ....illusionen 
detsamma 
allt är nu 
strävandet 
verkligt 

en förfining av själen 
närmare 
nära 

att få vara det som är 
som är helt 
som är det som vi går emot 
öppna 

utanför eller i illusionen 

bläddrar i blocket 
med mitt livs anteckningar 
var det verkligt eller en illusion 

när slöjorna lyfts 
viks åt sidan 

allt blir samtid...nutid 
här i detta nu 
verkligheten i detta nu 

bygger mina illusioner 
visioner 
med mina drömmar 
med mitt hjärta 
vandrar jag bland silverslöjor 
mellan dimensioner i illusionernas värld 
hängivet sökande andra världar 

i mitten av mitt universum 
seglande 

min själ sökande 

Catarina©

Kommentera

Publiceras ej