1:juli....en lite molnig sommardag

0kommentarer

 
Men vad gör väl det att molnen pryder himlen 
Det är vackert ....det är blått...vitt..fluffigt
Vad mer kan man önska sig??
 
Ska snart i väg och hämta magnetkulor till sonen som vi fått via fb
Länge leve fb( = facebook) 
Bortskänkessidan i Karlstad
 
Så nu kan man återigen jaga magnetkulor på golvet
Nä då ...det är sonen som ska leka 
 
Sedanbär det av till kolkonin för diverse arbete där
Även lata stunder med fika m.m
Samla örter och lägga på tork bör jag göra
Och ta tag i källarförrådet och klippa av hänglåset 
Var evigheter sedan jag tappade bort nyckeln till det
Och där står de fina örtskärmarna som min käre far gjorde tillsammans med mig
Och jag tänker varje år att nu minsann ska det ske 
Men hoppla vad tiden går
Men jag bör avlägga ett besök på Biltema och införskaffa en avbitare till det 
Lika bra att utöka redskapsparken lite till
 
Ju mer man har desto mer kan man klara av själv 
Och det är kul
Det går lite fel på vägen 
Men tänk vad mycket man lär sig
 
Det är som att åka fel väg med bilen ...man ser så mycket mer
Man upptäcker saker som man aldrig skulla ha lagt märke till annars
 
Sä leve felåkningar...misstag.....och allt annat märkligt som man utövar emellanåt
Man har roligare och sedan kan man faktiskt fundera på om det var fel eller om det var ämnat att bli så
 
Ha dä gôtt 
 
Catarina
 

Kommentera

Publiceras ej