Dagarna flyter stilla.............????

0kommentarer

 
Har införskaffat bord samt stolar till balkonen som finns en halvtrappa upp i vårt hus
Ett äldre hyreshus på Herrhagen i Karlstad
Det har vädringbalkonger i trappen ...rejäla sådana 
I måndags när jag var ute på shopping turnè så svängde jag förbi Östpendeln
Där stod ett bodr och två stolar och väntade på mig ...dynor var det också med
Trevligt ...precis vad vår balkong behövde 
Senare på eftermiddagen så införskaffade jag även duk smt tynkder att hänga i
Så nu kan jag äta frukost ute även inne i stan 
Saknar det när vi inte övernattar lika mycket på kollo nu
 
Har gjort inbrott i mitt eget förråd i källaren ...tappade bort nyckeln och har helt enkelt inte orkat bry mig om det
Men nu så uppklippt och klart
Urstädat och urdammat
Fina hyllor som nu pryds av en rad burkar 
Gamla flaskor med patent korkar i varierande storlekar
Min 5 cl Absolutflaskor hamnade också där
Ojojoj vad plats jag kan få i lägenheten nu????
Eller innebär det att jag skaffar mer saker .....
Nej nej nej ...inte mer saker ...
Vid nyinköp bör något lämnas bort .....Henningssons lag 
Fast dit räknar jag inte det som handlar om saker som behövs för att kunna använda mina örter till salvor m.m
Det måste till lite saker om man ska kunna tillverka
Så är det ....
Jag t om  städade mitt andra ällar förråd och sopade golv t om 
Eftersom jag nu flyttade saker som hamnat fel p ga att nyckeln försvann
 
 
 
 
 
Jag som inte skulle göra någonting i dag?????
Bara se på film ...läsa ....sticka ....sova
Hmmmmm....
Sedan drog jag igång i köks skåpen också
Sorterade örter .....kryddor och la i fina glasburkar med etiketter på
Bra så att sonen också ser vad vi har 
Skönt att ha det gjort ...
Nu ska jag bara ta hand om alla bokhögar som jag har i mitt rum
De där som jag ska läsa på semestern ....när jag ska ligga i soffan eller i hängmattan och bara läsa och ha det skönt......HAHAHAHA!!!!!!!!!!!!!
Som om det skulle ske ......Nääää.....dä värker int så int...
 
Foto: http://www.farmerspal.com/
 
Men i  morgon kanske ...........
Fast det är bra tt få ordning på sakerna 
Sortera ut lite ..utanför och innanför
Det hänger i hop 
Sammanfattandet ......tiden för det är NU!!!!!!!!!!!
Så jag fortsätter ........sammanfattar....
 
Ha dä gôtt 
 
Catarina
 

Kommentera

Publiceras ej