i väntan på själen....

0kommentarer

 
 
Har haft några dagar av stiltje 
Inte gjort många knop
Hängt i soffan och slappat om kring mestadels 
Inte ens varit till kolonin
Fast det drar och sliter 
Men jag vilar nu i hemmets ljuva vrå
Har alldeles för många projekt på kollo för att kunna låta blir dem
Så jag stannar hemma i stan
 
 
 
 
I dag har ju faktiskt bilen blivit städad på insidan
tog t om bort kupé värmaren 
På tiden ...isskrapan fick också följa med ner 
Har även varit och handlat 
Fyllt på lite i förråden med lite av varje
Det blev Köttfärsås och spagetti i dag 
Det var länge sedan känns det soml
 
 
 
I går avnjöt vi en hederlig biffstek och stekt röd lök 
det var inte så dumt det heller
Ska nog hämta Kina mat i morgon 
Sonen önskar sig det 
Har nyss avslutat en skål med glass och lite kaffe till det 
Kaffe ....det spelar ingen roll när jag dricker det 
jag somnar i alla fall och jag blir inte piggare av det 
 
I bland behöver man vara lat 
Inte förrän jag verkligen sätter mig ner så förstår jag att jag håller på med en massa saker hela tiden
Jag måste ju inte hinna allt på en gång 
kan ta en sak i taget ...undan för undan
Såååååå .....därför sitter jag ned ganska mycket och väntar 
Väntar på att själen ska hinna i fatt mig 
Så vi kan promenera still agenom sommaren tillsammans och dela upplevelserna 
Det blir så mycket bättre då 
 
"Låt livet ske i sin egen takt "
 
Det är kloka ord ...och de är till mig 
De är lite som mina egna 
Något jag behöver tänka på 
 
Att ha tillit till processen
 
Vilken process tänker nog en del nu
Men det berättar jag om någon annan gång 
I ett annat inlägg 
 
Just nu väntar jag på själen ...den är nära nu
Kanske vi möts i den här kroppen i morgon 
 
Härligt ...då kan vi gå vidare tillsammans 
 
Älskar livet gör jag 
Kanske till och med är lite småkär i ming själv 
 
Jaaa dä ä ja 
Störtförälskad 
 
Och det är ju bra ...för tänk vad mycket kärlek och värme det finns til alla andra då
 
Ha dä gôtt 
 
Catarina

Kommentera

Publiceras ej