Sammanfattandets tid och jag................

2kommentarer

 
 
Tiden som är nu känns som om livet sammanfattas
Märkligt ....så kan det vara när man blir "gammal" tänker jag 
När man ser tillbaka på livet ...allt man gjort osv.......
Men jag tror även att olika åldrar har stunder av sammanfattande
Att det tom är nödvändigt att vi tar oss tid för det 
Att vi stannar upp i livet och ser oss omkring
Ser oss om ......vad som sker utanför ....vad som skett
Den inre visdomen ...vad har hänt ...vad har våra erfarenheter skapat???
Hur har vi tagit hand om det som vi erfarit ...upplevelser som passerat igenom oss
Har de bidragit till ett bätre liv ...har jag blivit helare som människa 
Har jag blivit visare ...????
För utan erfarenheten är kunskap inte så mycket att ha
Det är i genom erfarenheten som visdomen skapas 
Visdomen skapas genom åren vi lever .....det som passerar i våra liv
 Allt som vi genomlever är av godo
För om vi genomlever det så är det en erfarenhet oavsett hur vi upplevde det just när det skedde
För genom det så blev vi visare...eller hur???
 
När jag tänker på vad jag gjort ......
det är nog faktiskt rätt så mycket 
Men i bland sitter man där och tänker .....vad har jag jgort 
Det händer inte så mycket .....Det har inte hänt så mycket
Men i de stunderna så sker stora sammafattningar i livet
Har nog en sådan på gång just nu
En sammanfattning
Ser på allt som jag gjort ...de åren som jag levt och skapat mitt liv
Erfarenheterna ......de underbara....
 
 
 
Det gäller att kunna se helheten inte bara det yttre skiktet 
Att börja se helheten av alla erfarenheter 
Att samla ihop sina erfarenheter ...knyta i hop säcken som många så käckt uttrycker sig
 
Allt jag lärt mig har lett fram till något annat 
Men delar av det har funnits kvar ...stannat kvar 
En del lite mer vilande ...men de har trots allt funnits där
 
Allt börjar bli lite mer överskådligt alltjämt med att tiden går 
Ser sammanhanget i allt tydligare 
Det sammanfattas
Undan för undan
 
Healingen
Örterna 
Tillverkningean av de ilka salvor ...oljor....tinkturer m.m
Örtblandingar
Meditationen 
Medvetenheten 
Vägledningen 
Livet 
Mediumskapet 
Hur alla delar flyter samman till den stora helheten 
Det har jag alltid vetat 
Men det är skillnad när det växer ...grundas med ett stort allvar 
Insikten om allt man ser ...har sett ...alltid sett...har alltid funnits där
Djupet av den kunskapen är stor
Hårt arbete...tårar ...skratt ....mycket kärlek bygger starka välgrundade människor 
Det är ingen lek .....fast det ska vara roligt
Det är allvar ...men ändå lättsamt 
Det är enkelt....så det blir svårt
 
 
Att se bortom ...att se före ...att se för mycket (kan man det ???)
Det kan vara ....speciellt
Men de medför också ett sort ansvar 
Integriteten .....respekten ...etiken 
Varje människas rätt att få vara sin egen
 
Så jag sammanfattar mitt liv ..åtreupptäcker mina kunskaper ...binder i hop dem till en helhet
Det är en stillsam tid 
Kontemplation
Återuppväckande....livgivande 
Underbart 
 
Att ge sig själv Tystnad 
är en stor gåva 
Att i Tystnaden höra sitt Inre tala
Berätta om vägar att gå ...steg att ta 
 
Att Våga 
 
Ha dä Gött 
 
Catarina
 
 
 
 

 
 
 
 

2 kommentarer

Pernilla

11 Jul 2013 12:41

Mmmmm.....tänkvärt som vanligt! Tackar ödmjukt för delandes <3

Svar: Underbara Pernilla ♥ Tack för besök
Catarina

Anja

11 Jul 2013 22:49

Just nu, i detta nu, och även annars, så får du mig att tänka till om saker och ting, viktiga ting! Dina ord tål att tänkas på!
Tack Gumman, du vet ju att du är min ledstjärna, eller hur?
Kramisar från Anja

Svar: tack för att jag får tindra för dig Vännen ♥ Tack för att Du finns // semesterkram
Catarina




Kommentera

Publiceras ej