Att damma av gamla vänner....

0kommentarer

 
Jag dammar med jämna mellanrum av Leo Buscaglias bok
Leva Älska Lära 
 
Den är värd att läsas igen 
Hans ord är värda att upprepas många gånger om
Jag kommer i håg första gången jag läste den
Jag blev så glad av den 
Jag skrattade 
I bland så grät jag 
Jag blev berörd på många sätt
Sedan har jag genom åren rekommenderat den till många av mina vänner 
 
Rätt så nyligen så dammade jag av den i gen 
Det var det värt
Jag fick leta ett tag innan den dök upp
Men så är det 
Man får söka för att finna det man behöver 
Men det dyker upp
Och ord förändras har ni tänkt på det 
Eller innebörden som ord har för oss förändras
Orden lever sit eget liv
Livet vi lever har betydelse för orden som vi möter 
De betyder så olika beroende på var vi befinner oss i livet 
 
Så nu gluttar jag lite i gen 
Och känner efter hur de känns 
 
De känns bra 
 
Så damma av gamla vänner 
Det känns skönt 
 
Ha dä gôtt 
 
Catarina

Kommentera

Publiceras ej