Att vara för "mycket"....

0kommentarer

 
Tänk att det ska behöva vara så
 
Att man blir kritiserad för att man är för "mycket 
Kan för mycket 
Vill för mycket
Har kreativitet 
Ambition 
 
Då ska man dämpa sig 
Vara lite "mindre"
Inte vilja så mycket
Då ska man sänka sig 
För man passar inte in i normen 
 
Men om man inte har kompetensen 
Inte klarar av riktigt 
Inte vill lika mycket 
Saknar ambition 
 
Då ska man stöttas 
Tas om hand 
Det är lite "synd" om
För att man gör någonting som man inte egentligen kanske borde göra 
Borde göra andra val 
 
Men det är helt OK ???????????
 
Men de som är för "MYCKET"
ska dämpas 
Inte stöttas 
Finns inte riktigt plats för 
 
Undrar hur man tänker då?????????
 
Men hur ska de som är för "mycket " kunna inspirera några andra att följa med på tåget ...
Om man inte får stödet i det som man är ....
Tröttnar man ??
När man inte får ge utlopp för det man kan och är???
 
För man ska in i fållan ...
Man ska vara medelmåttligt normal???
 
Man ska heta Svensson och ha bil, hund och barn
Och inte älska sitt jobb????
 
 
Jag funderar på skeenden som pågår runt omkring mitt liv
Jag kan känna i gen mig 
För jag vill också en massa 
 
Kan det inte få vara OK???
Vi är starka 
Vi står stadigt 
Vi faller inte så lätt
Men när vi gör det .....
Då reser vi på oss 
Skakar av oss skiten 
OCh ställer oss upp 
Vi står stadigare än förrut 
För vi vänder oss inte om för att vinden blåser hårt 
Vi står kvar 
Vi vandrar vår väg framåt 
Med en övertygelse i hjärtat att vi vandrar rätt väg
 
So ...
Fuck them all
YOU are beautiful 
YOU are lovable
 
Keep going
 
Ha dä gôtt 
 
Catarina
 
 

Kommentera

Publiceras ej