en sjukdag till .............. nu får det vara bra

0kommentarer

Har dragits med min bacill mer än en vecka nu
Börjar tröttna på denna samvaro
Så jag insåg att det var dags att lägga sig ned och bara vänta ut den
Trötta ut den med bara tråkigheter
Som sömn ......vila ....örtte.....mer vila  ....mer sömn
och sedan den stora chocken ..............................................
 
Kanderad ingefära 
En ingefärschock som heter duga 
Ingefärs ångor i stora mått
Som en ingefärsbastu i hela köket 
Sedan tillverkades ingefära 
Kanske var det det som gjorde att vinden vände 
Att den gav upp och tröttnade 
Vad vet jag 
Det var i alla fall en räddning
 
 
En livboj för mig i bland bacillerna 
Livbojar kan se olika ut vid olika tillfällen
Man ska lyssna på sin kropp i tid
Eftersom jag inte kör varianten med att käka piller och jobba 
Det har inte varit min melodi 
Är inte min melodi
Hur dum får man vara 
Man ska äta tabletter så att man orkar jobba 
Ta ned febern med piller i stället för att låta den göra sitt jobb och läka ut infektionen 
Vi snackar inte dödliga sjukdomar
 
Vi vill ju bli av med skiten 
Inte stänga in den i kroppen och låte den skapa någon annan skit i vårt tempel
För det är just det den är 
Vårt tempel 
Vår själs boning 
Låter högtravande för en del 
men var ska själen vara när inte kroppen orkar
Fara vidare såklart....
Men ska vi inte respektera den och vårda dess hus så länge vi finns kvar .....
Så ser jag på det i alla fall..
Vi är alla umbärliga 
Visst heter det väl så om vi inte är oumbärliga???
 
Men samtidigt är Vi alla så viktiga för varandra
Egentligen kan vi ju inte existera uten varandra eller hur????
 
Det är precis därför som det är så viktigt att vi tar hand om oss själva 
Att vi vårdar de som vi är 
Att vi håller oss själv så kära
För i och med det så viner vi alla på det 
Alla som finns runt omkring oss
De ser hur vi vårdar och tar hand om det Jag som vi Är
Genom det och genom dras ögon växer också kärleken till Självet hos oss alla
 
Så varför inte sluta med det bryter ned i stället för bygger upp
Lägg er ned och ta hand om er 
Ge er själva det ni behöver 
För genom det så sprider sig också den vibrationen vidare 
Ni vet .....
Som ringarna på vattnet 
 
Ha dä gôtt
 
Catarina
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej