Mars..........en månad att se fram emot

0kommentarer

 
En helt underbart vacker dag breder ut sig framför oss
Dagen är skimmrande vacker redan
En klarblå himmel 
Solen på väg upp emot toppen av himlen
I alla fall i från min sida av världen sett
 
Ledighet 
Det har jag 
En hel lång helg efter den
 
Visst är det underbart
En tacksamhetsmorgon så här i från soffan på Herrhagen
I dag bär det av ut i solen
Det är en dag i solen och naturens tecken
 
D- vitamin för kroppen
Solstrålarna som värmer själen
Naturen som smeker mina näthinnor med sin skönhet
 
Gnistrande snö 
Som sakta smälter och blir till vatten droppar som återvänder till jorden 
Ett mirakel som sker här just nu
 Om vi stannar upp så ser vi när de smälter 
När det faller ned
ett litet kretslopp för naturen 
För oss alla 
 
Här 
Just nu
 
Jag är tacksam för att jag ser 
För att jag är här
För att jag kan
 
Jag andas 
Jag lever
För att jag kan
För att jag vill
 
För i min hand så håller jag livet 
Jag håller det inte för hårt 
Inte för löst 
Jag låter det flöda 
Leva 
För då fortsätter det sin väg 
Och jag kan bara följa med
För att jag kan 
För att jag vill
 
Ha en bra dag 
Det ska jag 
För att jag kan 
För att jag vill
 
Ha dä gôtt 
 
Catarina
 

Kommentera

Publiceras ej