Söndag i soffan........

0kommentarer

 
En ledig dag i soffan  blir det i dag
Tvättmaskinen går 
Sängkläderna hänger ute i solen på vädring
Jag ser på film ...stickar 
Ska öppna en bok ...läsa 
 
Dricker te med Isop, timjan och pepparmynta 
Lite honung till det så ska jag nog kurera beläggningen som börjat ge sig till känna i bröstet
Några kilo ingefära ligger på köksbordet också
 
Så några baciller ska väl inte kunna sätta bo hos mig 
Får skära upp en gullök och lägga i rummet också 
Brevid sängen 
Om de ändå kommer då har jag gjort mitt
Anländer de så lägger jag mig ned och väntar tills de drar vidare
men jag tror de bara är på genomresa
 
 
 
Så en dag i vila blir det
Har redan varit riktigt flitig med promenader i det vackra vädret
Lapat i mig så gott jag kunnat
Men i dag är jag så sömnig så soffan passar mig så bra denna dag
 
Önskar er allt det bästa 
 
Ha dä gôtt
 
Catarina

Kommentera

Publiceras ej