tidig kall Söndag på Herrhagen ....brrrrrrrrrrrrrrrrrrr.....-10,6

0kommentarer

 
Trodde att mars skulle bli lite varmare 
Men det är väl ungefär som det brukar vara i februari - mars 
Vintern tar omtag så nu kommer det väl mer också 
Men det gör inget 
Det kommer bara att göra våren desto ljuvligare när den väl kommer
 
Det är bitande kallt här på Herrhagen i dag
Men en uppstigande sol på en klarblå himmel har vi
Och det är underbart
Klockan är 7.00
Har varit vaken i ca en timme
Hostade mig vaken tror jag 
Jajaja
 
Kaffet är på gång i köket 
Mackor strax på gång
 
Undrar ......ska det göras frukost scones tro
Med hallonsylt 
Hallon ifrän kollo
den är så mumsig 
Med endast lite råsocker och vanilj i
Fast det skulle funnits lite färskost i kylen också
Men det finns inga lyxiga saker kvar där 
Nehovet av shopping på den lokala coop affären är ett måste i dag
Det gäller att trotsa kylan och bege sig dit så småningom
Mat har vi i massor ...så det är inget problem
Pasta , frön, gryn, ris , bönor , linser .....
Ja det finns i massor 
Kött, kyckling , färs finns också
Men det är alla de goda grönsakerna och frukterna som jag sakner
Vill återuppta min smoothies tillverkning
Orken var inte där i bacillernas närvaro
Men det är ju då jag skulle gjort dem 
Men aptiten försvann när bacillerna seglade in
Och inspirationen med
Jag var i alla fall med på te kokningen
Där fick jag i mig en massa bra örter 
 
men som sagt var .
 
Först kaffe 
 
 
sedan frukost
 
sedan får vi se
 
Nu blir det film och kaffe .
 
Ha dä gôtt 
 
Catarina

Kommentera

Publiceras ej