Tvättstôga på vilodagen.........

0kommentarer

 
Jag här befinner jag mig en del av dagen
 
 
 
Byter sängkläder 
Vädrar sängkläder 
Ulltröjor hänger ute i förebyggande syfte
Vill inte ha några skadedjur i dem
 
 
 
I gamla hus som det som jag bor i dyker de upp emellanåt
Men nu finns det Röd ceder olja 
Lavendel olja 
Cederbark i garderober och lådorna med garn
Droppar extra olja på barken med jämna mellanrum
En frisk doft sprider sig
 
Därav alla lavendelpåsar m.m i alla linneskåp och klädskåp förr i tiden 
Det fanns en anledning
 
Att vädra är det bästa av allt 
Då kan man passa på att rensa ut allt som man inte behöver längre 
Dags att skänka vidare 
 
Det ska göras här så småningom 
Men det får vänta till en annan dag....
 
Jag ska fortsätta sticka lite till 
Dricka lite mer kaffe
Det bör vara dags för elva kaffe efter gamla traditioners mått
 
 
 
Med mors goda vaniljbulle till 
Mums....
Några påsar fick följa med hem efter gårdagens besök
 
På återseende 
 
Ha dä gôtt
 
Catarina
 

Kommentera

Publiceras ej