Efter solen kom det regn..........men sedan....

1kommentarer

 
 
Dagen började med en underbar morgon n
Solsken....fågelkvitter ...värmen .....härliga tider 
 
Sedan på jobbet var det någon som  sa 
Att det skulle bli regn i kväll
 
Men det kändes inte speciellt trovärdigt 
Men det började att mulna på 
Och slutligen så föll det regnet 
Ett stilla regn 
Inget ösregn utan lite lätt fuktande av gator ...gräs .....m.m
Det var skönt att åka och handla och bege sig hem efter det
 
 
 
 
 
 
Med vetskapen att det i morgon stundar en hel extra ledig dag ...
Kristi Himmelfärds dag 
Dagen då jesus blev återbördad till himmlen 
39 dagar efter uppståndelsen 
 
 
Så vi kanske ska blicka emot himmlen i morgon och se efter tecknen som förutspår hans återkomst
Eller så har vi bara en välförtjänst ledig dag 
Jag ska om allt blir som det är tänkt
hämta plantor hos en vän
Hon har blivit lite grävtokig där ute på öa
Så vi har lovat att ställa upp som adoptiv föräldrar för dessa plantor
 
Sedan får vi se om regnet faller på oss i morgon
Men lite helande regn har aldrig någon farit illa av
 
Jag älskar regn som det höstbarn jag är
Så jag ser fram emot morgondagen hur den än blir 
För jag är ledig 
Jag har inga måsten 
Bara vilja göra saker på min lista 
och den listan är inte huggen i sten
Så inträffar det något som förändrar den så tar jag tacksamt emot det
 
Ha dä gôtt 
 
Catarina
 
 
 
 
 

1 kommentarer

Anja

09 May 2013 08:27

Tack vare regnet mår alla växter gudagött!
Välkommen till Öa!
Kram
Grävtokan

Svar: Hallelulja =)
Catarina




Kommentera

Publiceras ej