Märkliga dagar

1kommentarer

Vi har allt haft en tid av märkliga dagar
Avbrott  med ledigheter...arbete...ledighet ....arbete
Så är våren för oss som har ledigt röda dagar ...helgdagar . Det blir många lediga dagar 
Kan tycka ostrukturerat......I går vad det måndag på fredag och i bland blir måndagen till fredag.
Det blir lätt ett litet virr varr av allt ...men om man lutar sig tillbaka och åker med så förhåller sig det mesta precis som vanligt. Hoppas jag..... 
 
Men i dag är det lördag och jag är ledig på riktigt
Så vad gör man en dag som den här när man är ledig på riktigt????
Jo man håller till i tvättstugan ...för det brukar jag göra på lördag morgon ....
Men sedan då....jaaaaa...kollop kanske ????
 
Har en massa att göra där ...men det finns kvar ....försvinner inte någonstans ...kanske bara växer lite mer
Åtminstone har jag fått dit en massa plantor som jag fått av min Kära arbetskamrat .... .
Men regnet kom ju ...så jag satt en stund och funderade på om jag skulle vara kvar eller ej 
Men jag bestämde mig för att åka hem...
 
Och det gick ju bra ....glömt nycklarna hemma och sonen satt på bio till ca 20.30. Valet var lätt ....mer kollo ...
Mer ogräs som fick se sina sista dagar som växande i min rabatt.....numera tillbringar de sin dit i ogräshimmlen...
 
Men slutligen så fick jag komma hem till min kära lägenhet ...kändes rätt så skönt efter en händelserik dag...
 
Var ju till läkaren också i går och fick en lite undersökning ...allt sitter fortfarande på plats på tanten och vi fortsätter att fylla på järn ....B12 blev det också .....så herregud så pigg jag ska bli . Det är ju bra ...för lovet kommer ju snart ...och det är bra att vara redo för det ....

 
Jag vet en sak som jag ska göra ....först ska sonen träna på tvättmaskinen...hemläxa ...och självklart bra vetande .....jag har sett en grönkorgstol ....den är min om den är kvar .....det blir årets stol på kolonin ...
Älskar att ha en korgstol att sitta i vid min Fläder ...i skuggan ...alla varma sommardagar ...skriva ...filisofera ...läsa ...prata med blommorna ....en Fundersam Tankestol ...kanske man kan kalla den....
Ett måste för varje ansvarsfull människa .....en viloplats i Guds vackra natur .....
 
Ha dä Gôtt 
 
Catarina
 
 
 
 

1 kommentarer

Anja

11 May 2013 11:08

Skönt att du fick lite extra duracellpiller hos farbror/tant doktorn. Det behövs så du kan bryta lite sten och gräva upp nåt träd på kollo till sommaren. Eller flytta stugan en bit åt höger....Om du vill, alltså. Men det är gött att ha valet att strunta i det och sitta i stolen och tomglo istället..
Kramisar Anja

Svar: eller hur????? men jag tomglor inte ......jag Filisoferar!!!!!! visst det fiiiint!!!!!!!!!! Vi ska dit nu...mitt lilla face å ja......Kram Bästa Anja ♥
Catarina




Kommentera

Publiceras ej