Sköna maj välkommen

0kommentarer

 
Ja ...nu har maj anlänt 
Inte med värmen........ men i alla fall 
den är här månaden när så mycket ska hända
värmen kommer till veckan har de lovat
vi får se hur det blir med det 
 
Majade gjorde jag inte
Det var att bryta en tradition 
Vi brukar alltid maja ...även om det blir inomhus på en filt 
Men inte i år
Jag höll mig på soffan och vilade .....såg på film ....
Det var ju ledigt första maj 
sedan har det varit jobb i två dagar 
Och nu är det helg 
Nästa vecka jobbar jag tre dagar 
Är ledig en 
sedan jobbar jag en och så är det helg i gen 
De är lite splittrade de här sista veckorna innan sommarlovet
Men det närmar sig 
Tiden går fort
Sommaren är snart här 
Tid för vila av kropp och själ
 
Det blir härligt
 
Ha dä gôtt 
 
Catarina

Kommentera

Publiceras ej