Har rest länge nu...

1kommentarer

Jag skrev i somras att jag skulle fortsätta min berättelse om min resa 
I Östergötland 
I det yttre och det inre 
 
Hur det gick ....
Det har tagit några månader sedan sist 
Men bra resor tar tid 
De har man inte bråttom på
 
 
Man tar ett steg i taget 
Sakta framåt i livet 
Jag var tillbaka till Vreta kolster och gjorde ett antal meditationer där
Det var en underbar miljö för det 
Jag såg Nunnorna svepa förbi i Böne gården
Det var så vackert ...så stillsamt 
 
Jag var även inne i Kyrkan och tände ljus
Träffade även den kvinnliga prästen och samtalade med henne.
Hon frågade mig om Pilgrimsstaven utanför var min???
 
Men jag sa att det var den inte . Den fanns bara där helt plötsligt ...fast jag satt på bänken .
Det fanns ingen stav där ...men så när jag skulle gå in i kyrkan ...så stod den där ...
 
Märkliga saker i en vacker klostergård 
 
 
 
 
 
Livet är underbart ....det är levande om du så önskar 
Om du väljer att delta 
 
Man kan säga att resan även var en bekräftelsernas resa
Jag förstod en hel del om mig själv 
Fick insikter som jag inte haft förrut
Blev lite visare...
 
Stillsamheten är en kraft 
För återhämtning ...för rekreation
 
 
Enkelheten i varandet 
Att inte krångla till det 
Att lyssna till sitt hjärta
Svårare än så behöver det inte vara 
 
 
I stillheten på bänken 
Beskåda Fjärilens stilla sökande efter nektar 
Sakta sökande ....i från blomma till blomma
 
 
 
Resan fortsätter .....alltid 
 
Ha dä gôtt
 
Catarina

1 kommentarer

Katta

20 Oct 2013 21:16

Äntligen lite om din resa, häftigt!




Kommentera

Publiceras ej