2014...ett Nytt År.................

0kommentarer

Att gå in i ett Nytt År känns alltid lite spännande 
Även om vi vet att inte någonting förändrats ...inget grundläggande
 
Men ändå känns det som om att vi öppnar en dörr till något nytt.....
 
Ett Nytt År fyllt av förväntan ...förundran och spänning 
Känns som om vi än en gång får en chans att göra de bästa valen 
En ny Chans 
 
 
Som en knopp som stilla slår ut 
Allt är inte klart ...det ligger där i spänd förväntan 
Förväntan på att få slå ut i full blom 
Att allt ska bli synligt så småningom 
Klargöras sakta men säkert  skall det skönjas 
Vi kan åskådlig göra vad det nya året bär med sig i sitt sköte för oss
Knoppar brister ...det kan göra ont 
Det kan kännas ända in i hjärteroten 
Men av kärlek förstås 
Sedan sprider den sig 
Precis som doften i från en blommande hyacint 
Den sprider sig .....magiskt 
 

 
För magin i våra liv är det som ger en extra spänning 
Fyller oss med en känsla som nästan är lite utomjordisk 
Det är som om tusen fjärilar sveper omkring i ens inre 
Hisnande känsla av välbehag 
På det sättet och med den känslan så önskar jag kliva in i det nya året 
Sakta skjuta upp dörren och blicka in 
Försiktigt spanande efter de gåvor som väntar utmed dess väg ..
 
Är ni också förväntansfulla ???
Har ni väntat på det nya året ??
Har ni några planer???
 
Eller tänker Ni stilla följa med i flödet i ert liv.....
Ta alla chanser som erbjuds ....följa med och Tacka JA till allt som erbjuds ...
 
Mmmmmm....
Skulle tro att det Är precis så vi ska kliva in genom  Dörren till det Nya......
 
 
Magin och mångfalden är gränslös 
Vi kan göra och skapa allt vi vill om vi bara så önskar 
 
Det är inte så lång tid kvar på den första dagen på det nya året 
Jag har haft en bra första dag 
Lika stilla som jag tänkt 
Lite för mycket goda saker har nog försvunnit genom min mun 
Men det är som det ska vara en dag som den här 
 
Stilla mumsande ...ljus ...blomdoft....lite handarbete ...lite filosoferande över det som varit ...det som komma skall
 
 
 
MIna tankar går till Käre Monica som när hon fanns hos oss tillbringade sin Nyårsdag med att frosta ur frysen och lyssna på en NyÅrs konsert som alltid brukade gå på Nyårsdagen
Det blev som en symbolisk handling för henne 
En Nystart på Året 
Avfrostning ...smälta bort allt det gamla till vacker musik 
 
Tack Monica för allt vackert du delade med av Dig till Mig när Du fanns här i bland oss
 
Tack för allt Du ger mig fortfarande 
Tack för att Du fortfarande finns för mig
 
Kommer för alltid hålla dig Kär 
 
Ha dä Gôtt 
 
Catarina

Kommentera

Publiceras ej