Mera snö åt folket ...............

1kommentarer

Jaaaaaaaaa................
Du un derbara värld 
Så mycket lycka du har skänkt oss den här veckan 
Gudomliga Gudagåvor i från ovan
 
 
Tänk att få vandra i gnistrande kristaller på väg till arbetet en tidig måndagsmorgon....
Vitt gnistrande täcke vart du än ser 
Fyllde verkligen mitt bröst med en lyckokänsla 
Allt var vackert skinande 
Luften underbara att dra ned i lungorna 
Jag kände mig lycklig ....är fortfarande lycklig 
Tänk att en så enkel sak kan göra en människa så glad 
Tacksamhet över alla små under som jag såg hela vägen till jobbet 
 
 
 
 
 
Man kan väl inte bli annat än glad ...eller ????
Det blev mer snö under de fäljande dagarna 
Och jag blev gladare och gladare 
Tog längre och längre promenader på hemvägen 
Helt plötsligt var jag hemma 18.00 
Om man slutar ett par timmar tidigare så blir det lång transportsträcka ...
I alla fall om man ska gå I från Tullholmen till Herrhagen här i Karlstad 
 
 
 
Alla underbara ting i våra Stadsträdgård 
Den är underbar ...den borde fler besöka 
 
 
 
 
Tänk så mycket ljusare livet ser ut när man har allt det vita som omger oss
Varje liten gnistrande kristall för vår skull
Som en gudagåva i från ovan 
När det är som mörkast 
Alla klagar över mörker och över regn 
När ska det vara nog 
Och då kommer snön 
Det vita ljusa som lyser upp vår tillvaro 
 
Det jag undrar över ...
Hur många är då villiga att ta emot dessa gåvor 
Eller förstår vi inte det som kommer till oss 
Och säger Tack !!!
Eller reagerar vi som så 
Fy så mycket snö 
Nu får det räcka !!!!
Jag vill ha vår ...jag vill ha sommar 
 
 
 
 
Det kanske är svårt att vara tacksam för det man har just nu 
Precis där som vi här just nu 
Det kanske inte bara handlar om snö
Det kanske handlar om att gilla läget 
Att acceptera det som är just nu
 
Ser man på hur allt är omkring oss i missnöjets oas så kanske det reflekteras i det yttre
 
Men vad vet jag en enkel männsika 
Jag gläds åt den snö som faller i mitt ansikte på väg till jobbet 
Pulsar i snön och känner de kalla vindarna
Känner den friska luften i lungorna 
Och bara älskar varje sekund 
Tar god tid på mig till jobbet 
Går tidigare så jag kan njuta på vägen 
 
 
Jag älskar även de regniga dagarna 
Älskar regn ...har alltid älskat regn 
Det känns som om jag har en möjlighet att rensa både kropp och själ
 
det är underbart ...
 
Jag är tacksam för den här veckan som snart är slut 
Jag vet att de kommande dagarna av veckan 
De sista ....
Kommer att vara underbara 
För jag väljer det 
Jag väljer ett liv som är bra 
Väljer att göra det jag vill göra 
Bra saker som gör mig glad 
Ser till att jag har lagom att göra 
Inte för många måsten 
Man får se till att man har tid att delta i livet som passerar 
Så man inte bara är en som  springer med 
Ger sig tiden att njuta 
Göra saker som man älskar ...utan att ha bråttom
Ge sig rätten att välja 
Att säga nej när man inte vill 
 
 
 
Snön som faller kanske inte bara är snö.....
Det är kristaller i frårn ovan
De kommer för att lysa upp våra liv när vi behöver det som mest 
 
Jag omfamnar dem med glädje 
För jag behöver dem 
De är till mig 
Jag är tacksam 
 
Ha dä Gôtt 
 
Catarina

1 kommentarer

Tina

18 Jan 2014 10:08

Ha det gott du också fina Catarina <3 Snön är underbar och nu ännu underbarare när jag läst dina tankar om dessa kristaller och gåvan vi får/fått.... Kramar till dig <3

Svar: Tack fina Tina ♥
Catarina




Kommentera

Publiceras ej