Sammanfattandets tid och slutförandets tid......hmmmmm...

1kommentarer

I bland bär livet med sig en hel del som man ska ta tag i 
Saker man bör se på för att komma vidare i livet
Om man ska sammanfatta den här ledigheten så är det nog precis vad den inneburit för mig
Säkert för många andra också
 
Sammanfattning och Slutförande
Mmmmmm....
Det tål att tänka på mer än en gång
 
Tiden runt Nyår gör oss gärna lite tillbakablickande 
Nostalgiska 
När man ser tillbaka och återupptäcker allt som skett 
Allt man tagit sig igenom...
Mmmm.....man har säkert växt massor som människa under det gågna året..
 
 
Om bara hjärtat är med så går det vägen 
Så småningom 
En bit i taget 
Inte bråttom ...inte skynda....
Stilla och lugnt 
Ni vet det där om att Rom inte bygdes på en dag 
Det som växer sakta växer starkt 
 
se bara på årsringarna på ett träd....
Sakta .....
 
Och som jag tidigare skrivit 
 
Man slipar inte diamanter med Bomull.....
 
Tänk på det när det känns som taggtråden sliter i både själ och hjärta 
Hur lätt nu det är just då ...just där .....
 
 
Vet i alla fall att starka hjärtan är bra hjärtan
Om man inte tränar hjärtat så kanske det slutar att slå !!!!!!
 
Om det inte får älska ...
Om det inte tillåtas att älskas .......
Om det inte får vara öppet ..........
 
Hur mår våra hjärtan då
 
i en instängd värld utan kärlek 
Det låter inte som det skulle vara den ultimata världen för den största muskeln ...den kraftfullaste muskeln som vi har 
För om inte blodet kan pumpas runt kärleksfullt i våra kroppar ...
Vad händer då med resten av oss???
Vissnar vi och dör???
Lever vi i en skyddad kapsel dit ingenting når ....
 
En sak vet jag säkert ...
Att sitta i kapseln är inget att ha 
In i den kapseln kommer ingen ...
Det känns inte bra 
Det känns inte mycket alls överhuvudtaget 
Det är en tom värld som vi inte behöver leva i ....
 
Det handlar om att våga 
Att våga leva ....våga känna ...våga älska 
bli sårad ...resa sig upp igen 
Älska ännu en gång ......tusenmiljonergångertill
För att älska är den största gåvan vi fått 
VI föddes med öppna hjärtan för att älska 
Älska oss själva först och främst 
Helt och fullt 
som den fantastiska människa som jag är ...Du är ...
Alla underbara på sitt speciella sätt
 
FÖr om vi inte kan älska oss själva .............
Hur lätt är det då att osjälviskt älska någon annan ???
 
 
Hjärtan möts ...de skiljs åt 
men är för alltid en del av varandra 
Förevigt sammankopplade av den kärlek vi en gång hyst för varandra .....
Livet är underbart 
Det handlar om att delta i det 
Känna det .....
Närvarande Här just NU....
 
Jag försöker så gott jag kan varje dag 
Gör det bästa jag kan 
Det är gott nog 
Mitt Bästa är mitt Bästa och det är jag nöjd med 
 
Fösröker hålla mitt hjärta öppet oavsett vem jag möter 
Vad jag än möter 
För i varje möte så kan jag möta något som gör att jag kan bli ännu lite ödmjukare för det som är jag 
Lite öppnare i min syn på världen 
Min kärlek till mig själv kanske växer ytterligare lite till
 
Så att jag kan dela med mig mer av mig själv till andra 
 
För ett öppet älskande hjärta gör det möjligt 
Det är sant ......
 
 
 
Önskar er allt Gôtt 
och lite till
 
Ha dääää
 
Catarina

1 kommentarer

Rebecka

05 Jan 2014 21:53

Alldelses rätt.. bra skrivet... och fina bilder :)

Svar:
Catarina




Kommentera

Publiceras ej