En tanke om att bli lite synligare igen ......det som göms i snö kommer fram i tö

2kommentarer

 
Töat färdigt har det ...så om jag nu blev gömd i snön så kanske det är dags att damma av mig litegrann
och träda fram i ljuset och göra bloggen lite mer levande 
Hej å hå
 
Livet fortsätter 
vad som än händer 
 
Ska ta tag i mitt skrivande på alla sätt och vis
Rycka upp mig lite 
Få ändan ur vagnen med andra ord
Och eftersom den inte är så liten så kan det ta ett tag
Kanske bör styrke träna också så att jag orkar
Jajaja
fast snart har jag skrivit ett inlägg och det går med andra ord framåt 
Ett inlägg är mer än jag gjort på flera månader alltså en ren bedrift 
 
 
 
Vad händer i mitt liv 
Jag jobbar äter och sover 
Har mitt Kära kollo där jag rensar i ren förtvivlan nu 
För att jag ska få ordning så att jag senare kan få sitta och bara njuta 
Blir det så tror ni 
Näääää ...inte direkt 
Det finns alltid en massa skojsigt som man kan göra i stället 
Alltid något som ska grävas upp och flyttas , plockas och torkas eller någonting helt annat 
 
Skräp skräp och åter skräp som ska köras till tippen 
Men emellanåt så stickar jag eller virkar 
Jag skriver mina texter och lita andra kloka ord
Försöker att vara lite mer i den andliga världen med mina meditationer m.m
LUgn och fin blir man då 
Man  kommer ned i varv ...lite närmare sig själv 
 
Att andas är också nyttigt
jajaja....säger ni säkert ...annars dör man antagligen
Men om man andas mindre bra ...alldeles för ytligt 
Inga lugna fina djupa andetag 
Inte korta snabba uppe i bröstet 
utan sådana som ger både energi och kraft 
Då behövs inte så många andetag 
Vi håller oss lugnare ...mindre stressade
Det blir som en meditation för kroppen 
Man kommer ned i varv utan att sitta i meditation
 
Det mesta handlar att ta hand om sig själv 
Ta ansvar för sitt liv och vara delaktig i det som händer 
 
 
Det finns så mycket vi kan göra för att må bra ....att må ännu bättre 
Det handlar om val 
De goda valen för de goda sakernas skull
De som man väljer med hjärtat 
Genom hjärtat ...den rätta vägen att gå
 
Se där 
ett helt långt inlägg färdigt för avgång till de som önskar läsa
Vi får se om någon klickar sig fram till bloggen 
Vad vet jag 
men det är ju alltid kul om någon kan tänka sig att läsa den också
 
Tills nästa gång 
 
Ha däää
 
Catarina
 

2 kommentarer

Anja

19 May 2014 13:30

Men tjena hej!!!
Se där vad du kan! Ett nytt inlägg, och klokt som vanligt!

Kramis
Anja

Anja

19 May 2014 13:30

Men tjena hej!!!
Se där vad du kan! Ett nytt inlägg, och klokt som vanligt!

Kramis
Anja




Kommentera

Publiceras ej