Ensamheten

1kommentarer

 
 
 
Funderade litegrann i går morse n
Vaknade tidigt ..så där runt 4.00 snåret 
Då får man en massa gratis tid ju 
Tid att reflektera över livet 
 
Det var en sådan där morgon som jag kände mig lite ensam av någon anledning
Inte så vanligt måste jag säga 
Men det är klart att man som ensamstående mamma till en tonåring 
kan känna sig ensam emellanåt 
Leva som ensam vuxen ...har jag alltid gjort ....gammal ohejdad vana skulle man kunna säga
Själv valt eller ej....det är som det är 
I bland kommer den där känslan ...ensamheten 
Fast den går över ganska snabbt 
Jag lever ett stilla liv 
Full fräs på jobbet med allt vad det innebär 
Sedan går jag gärna in i min tystnad 
Där jag gör det jag gillar mest 
Som att sticka , virka ,skriva en massa saker 
Olika texter av varierande slag 
Klokheter i från lilla mig ach en del andra också som har något att berätta för lilla mig 
 
 
Vad gör jag mer ??
Mediterar .....funderar .....
Utan möjlighet till allt det här och mer där till 
så skulle det nog vara svårt att vara den jag är 
Har ett älskat kollo där jag tillbringar mycket tid när det är säsong
Jag älskar böcker
Älskar att se på film en hel dag utan att gå ur soffan om jag käner för det
 
Men ensam känner jag mig nästan aldrig
Men den här morgonen slog den till
Kände på den ...vände på den 
Smakade på den
Ensamheten 
Kände jag mig ledsen ???
Näää
Men ensam 
Jajaja....
Men livet är märkligt 
Satte mig på cykeln och trampade i väg till jobbet 
Allt eftersom så vände känslan 
Såg hela mitt liv där på cykeln
Allt att vara tacksam för 
All frihet ...allt det goda som finns runt mig 
Började känna mig helt vansinnigt lycklig i stället 
För livet jag lever ...att jag får leva det 
Ensamheten är en känlsa vi skapar även den 
Finns den på något annat sätt 
Tron på att vi är ensamma skapar känslan 
I ensamheten ....tystnaden så är vi inte speciellt ensamma 
Finns alltid energier runt oss som vill oss något om vi är tillräckligt stlla 
Så ensam är jag ju aldrig 
Finns alltid någon skyddsängel eller något annan skönt väsen som vill ha sällskap av mig 
 
 
Att leva i tvåsamhet behöver inte betyda att man är mindre ensam 
Man kan vara ensam i stora sällskap för att man inte hör hemma där 
Ensamhet är ett laddat ord för många
Är ensamheten farlig ??
Tror ite det ...snarare en lyxvara ...en livsnödvändighet  
Men undrar om man utan ensamheten ....tystnaden ...stillheten 
Har möjlighet att reflektera över livet 
Att stanna upp och komma i kapp sig själv ???
Det är nog kanske inte så lätt
 
Så jag älskar ensamheten och jag älskar den 
Skulle inte kunna leva utan den 
Den gör mig möjlighet att andas 
Att se och känna 
 
Ensamheten kan vara så vacker 
Som en cykelväg till jobbet genom en stadpark en tidig morgon 
Alla blommor , naturväsen .....all vackerhet 
Det bjuds man på i ensamheten 
Det är vackert 
Ensamhet 
 
Ha däää 
 
Catarina
 
 
 
 
 
 

1 kommentarer

Anja

25 May 2014 15:44

Förstår precis dina funderingar. Med hektiskt jobb så är det ett måste med ensamhet och tystnad för att ladda batterierna.
Tomglo eller rensa rabatter är gött för själen.
Kramis Anja




Kommentera

Publiceras ej